Een conflict met een andere ondernemer, leverancier of klant?

Voorkom een zakelijk conflict

Als ondernemer kun je in een conflict komen met een andere ondernemer, een leverancier of een klant. De gevolgschade hiervan kan enorm zijn en betreft voor jaarlijks zelfs 6,4 miljard euro. Lees in dit artikel de mogelijkheden om dit risico te beperken.

Ter informatie: Dit artikel is onderdeel van onze TIP-TOP 15 aandachtspunten voor (startende) ondernemers. Ben jij ondernemer of ZZP’er? Schrijf je onder aan deze pagina in en voorkom zakelijke risico’s!

 

Hoe is een zakelijk conflict te voorkomen?

Conflicten zijn vervelend, kosten tijd en energie en leiden af van wat wil doen: ondernemen! Toch kan het belangrijk zijn om een conflict goed op te lossen. Bijvoorbeeld als je de relatie met je leverancier, klant of andere ondernemer wilt behouden. Mediation kan helpen bij het oplossen van een conflict. Helaas moeten conflicten in een rechtszaal worden opgelost. Het is goed om te weten dat een rechtsbijstandverzekering de kosten van juridische bijstand vergoed.

Tip: Controleer voor je een rechtsbijstandverzekering afsluit wel goed welke geschillen wel en welke niet gedekt zijn. Moet je procederen? Veel rechtsbijstandverzekeraars bieden de mogelijkheid om je door je eigen advocaat te laten bijstaan, maar let goed op de voorwaarden!

Tip: Lopende conflicten of als je verwacht dat er een conflict gaat ontstaan zijn niet verzekerd als je een nieuwe rechtsbijstandverzekering gaat afsluiten. Er is dan geen sprake meer van een onzekere gebeurtenis

Wil je niet dat door een fout, ongeluk of schade de continuïteit van je onderneming plots in het geding komt? Wij delen 30 jaar kennis en ervaring in het begeleiden van (startende) ondernemers. 

 

Ik wil de TIP-TOP-15 ook graag ontvangen op:
Meld je aan!

 

Contact

Vragen of een afspraak maken?
Wij helpen u graag verder.

033 - 247 50 45

Profielfoto 3

Profin ondersteunt al jaren vol trots maatschappelijke doelen.